2013. december 19., csütörtök

A világ csendes...a lelkem hangos

Nem tudom miért, de mindig este tudok írni. Ilyenkor jönnek a gondolatok. Mikor a világ körülöttem elcsendesedik, akkor hangos a lelkem. 
Ilyenkor beindul a kis gépezet a fejemben, és a film elindul. Főleg olyankor, amikor fekszem az ágyban, és aludni próbálok. Csak úgy zakatol a sok gondolat. 
Hiába próbálnám megállítani, egyszerűen lehetetlen. Legtöbbször a fájdalmak, a sérelmek jönnek elő ilyenkor. A boldog percek, a boldog gondolatok mindig napközben vannak. Talán azért, mert zsigerből taszítom olyankor a bánatot.
Most ugyan nem vagyok szomorú, mégis most jön elő minden a múltból. Na jó, nem minden, de épp elég olyan dolog, ami fájt. 
Akik hiányoznak, ők ilyenkor nagyon. Akit szívesen megölelnék, őt ilyenkor nagyon. Ha sírnom kell, ilyenkor nagyon. 

Lehet az az oka, hogy ilyenkor nem láthatnak. Nem láthatják, hogy sebezhető vagyok, és így nem tudnak bántani. Kint a világban erős próbálok lenni. Legtöbbször sikerül. Tudok úgy mosolyogni, hogy más ne lássa mennyire nincs jól semmi. 
De amikor becsukódik mögöttem az ajtó, és biztonságban érzem magam, akkor összetörök, és kiadom a fájdalmat. 
Talán ezért is van nekem az írás. Mert így nem elmondom, hanem leírom. Nem jön rá reakció, nem tudnak megsebezni. Nincs partner, nincs ellenfél. 
Sokszor nagyon jó visszaolvasni mindent, és rájönni, hogy mennyi minden megváltozott bennem azóta, és mennyivel erősebb lettem. 
Szeretem ezt a csendet. Még akkor is, ha előjönnek a gondok. Hiszen így talán meg tudom oldani őket. De mindenképp feldolgozom, és jó ezt egyedül tenni. Én vagyok az, aki érzi mindezt, és ma már tudom, hogy képes vagyok segíteni magamon. 
Néha jó érzés, hogy hiányoznak emberek. Tudom, hogy azért van, mert szeretem őket. Mindig elgondolkodok rajta, hogy vajon én is hiányzom-e nekik. Talán igen, talán nem. 

De nem szeretném megint ezen rágódni. Tudom, talán holnap majd megint sírni fogok, mert benne van a pakliban. De ugyanakkor az is, hogy mosolyogni fogok. És mosolyogni jobban szeretek. Próbálok arra összpontosítani, amit nagyon szeretnék...

Békét szeretnék. Nagyon nagy békét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése